Friday, May 27, 2011

SELAMAT HARI POLIS




Assalamualaikum.

aku rasa dah lambat kot aku nak post entry ni..tapi takpa..semangat nieh.

25 Mac yang lalu merupakan hari polis yang ke 204.

lama dah kan mereka mengawal keamanan negara kita?

jadi hari POLIS ni untuk mengenang jasa mereka yang bersedia setiap masa untuk menjalankan tugas menjaga ketenteraman Negara tercinta, Malaysia.

walaupon kadang2 ade jugak yang marah kat polis nie kan..(aku pon same je) hahah. tapi mereka amat lah penting...aku paling suka polis buat road block dekat jalan nak tangkap mat2 rempit. aku slalu la gak follow 999 tu....cayalah....hihih

jadi

TERIMA KASIH PAK POLISI

aku ingt lagi bila ada Hari polis ni, aku diantara yang akan mengambil bahagian dalam perbarisan. rasa tak best sebab kene berdiri tegak lebih dari 3 jam (penat kot) tapi yang best nye kita dikenakan pakaian yang segak dan smart. (segak ke aku ?) ahaha..dan juga kita dapat tengok macam2 pertunjukan anjing polis,kenderaan polis, pergaduhan dan perbarisan senjata dan majlis protokol badan beruniform. bukan senang nak dapat, cube korang masuk puteri islam dlu...mmg tak la nak berbaris ni..hihih...ape2 pon memang menjadi kenangan tu semua...


ni gambar terakhir aku berpakaian mcam ni.aku dulu tak gila kamera, so ni la satu2 nya gambar aku masa kawad kaki dulu.. masa ni aku nak kawad kaki peringkat daerah. dan pasukan aku dapat no-3..=) tahniah2...hihihi...rindu beb nak pakai baju ni lagi.

jika diberikan peluang aku nak sarung uniform tentera.. =) itu yang aku idamkan dari dulu. so tunggu je la satu hari nanti.sama ada dapat atau tak..=)

bersempena dengan hari polis ni jugak aku nak nasihat kat pak polisi yang tidak amanah dan berperangai buruk di luar sana.. anda lah contoh kepada orang awam..jadi ubah dan jadilah polis yang bertangungjawab untuk agama bangsa negara dan yang penting demi Allah..=)

..SEMOGA POLIS TERUS CEMERLANG MENJALANKAN TUGAS..


sekarang ni aku dah selesaikan masalah kunci moto hilang kat dalam rumah, bukan sebab bersepah. tapi sebab lupa letak kat mana...(bukan sama ke??) ahahha

angry bird jaga kunci moto, garang an?

k..

wassalam


No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa