Tuesday, May 24, 2011

NUR KASIH

assalamualaikum

semalam ari ahad, schoolmate aku ajak aku pergi tengok wayang..aku pon ikut la.. saje je an nak meluangkan masa untuk tengok NUR KASIH.. tak pernah lak aku tgok cerita2 cinta ni. tapi kawan aku nak tgok sangat, aku pon nak tau la mcm mana ceritanya, ape yangbest. dah 1/2 jam masuk tgok cerita tu aku dah rasa boring dah..kesian kawan2 perempuan aku yang takleh nak feeling lebih. sebab aku rasa ade gak yang kelakar cerita ni. pling best masa adik arab tu pakai spect. TERBAIK...kepada kawan2 yang blom tengok. pegi la tengok.

ade pulak aku jumpe makcik tu, dia tanya kat mana nak beli tiket wayang, umur de around 50 lebih kot...hihihi betul la orang tu kata sampai makcik2 yang tak pernah tgok wayang pon akan pegi tengok wayang...hihih..best makcik tu..=)




penat dduk lama, try kene urut sat.


dah penat2 mesti la isi perut..=)


tapi kawan2 dalam kita bersuka ria,masih ada insan yang menderita, aku kesian kat sahabat2 kita yang menjadi mangsa tanah runtuh. itulah dugaan Allah kepada mereka, semoga yang tercedera disembuhkan dan yang tak tercedera dikuatkan hati,

seterusnya marilah kita sedekahkan Al-fatihah kepada sahabat2 yang pergi dahulu sebelum kita..

AL-FATIHAH

Nabi SAW bersabda maksudnya : “Kalangan syuhada itu ada lima 'yakni' orang yang mati kerana wabak kolera, kerana sakit perut, tenggelam, tertimpa runtuhan bangunan dan syahid berperang di jalan Allah.” (Hadis riwayat Imam Bukhari, Muslim, at-Tirmidzi dan Ahmad).


gambar anak2 yatim mangsa tragedi anak yatim darul taqwa. gmbr sebelum kejadian tanah runtuh berlaku

semoga mereka dinaikan darjat keimanan, dan yang pergi ditempatkan diantara orang2 beriman dan bertakwa. insyaAllah.

::wassalam::


4 comments:

Atie said...

untuk filem nur kasih tu mmg best la... bab itu la ending untuk crita yg org sealu nnton kat tv...
al fatihah untuk mangsa gempa bumi...

Unknown said...

hihihi..tak tau la...sbb tak best pon..bg saye la..hihih...okeh la tu...

alfatihah

Nu_Izz said...

nape mejority boys kate cite nur kasih xbest eak .adeh . . hahaah

takziah untuk mangsa tragedi . amik ia nya as iktibar

Unknown said...

hihih..entah la..feeling takde

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa