Monday, October 26, 2009

lirik lagu nasyid

Irama kasih- hijjaz
Allah2 yaallah allah3
Ucapan salam untuk semua
Semoga berbahagia mendapat rahmat
limpah kurnia tuhan yang esa

Irama kasih daripada kami
berpesan mengigati
agar tak lupa Diinsafi
Itu tanda iman dihati

Hidup didunia insan mudah alpa dan leka
Pentas persingahan sementara
Nikmat dan musibah senang susah kita diuji
Dengan …..hidayah tuhan moga selamat kita hadapi

Subhanallaah walhamdulillah pujian bagi Allah
Dan harapan disandarkan hanya pada Allah
Pesan memesan pada kebaikan bersabar demi tuhan turutkan rasa kelak binasa kerugian
Maafkan saja sesama saudara bersatu padu bersama
hidup aman makmur dengan rahmatnya
berkekalan hingga akhirnya.3X

terima kasih ibu ayah-hijjaz

terima kasih ibu terima duhai ayah2x

lahirku kedunia ku disambut penuh syukur
bisikan azan ketelinga dikamah kalimah nan luhur
lahirku kedunia kudiasuh mengenal allah
kudiajar sebut namanya juga nabi rasul mulia

salam sayang ayah dan ibu
mendidikku takpernah jemu
halalkanlah makan dan minumku
maafkanlah salah silapku
tanpa maaf dan juga restu
hidupku jadi tak menentu

tiada yang lebih bernilai dari pengorbanan yang suci itu
tak berdaya aku membalasnya moga kujadi anak yang bertakwa

terima kasih ibu terima duhai ayah2x

jasamu oh ayah dan ibu akan ku kenang selamaya
hidup saling berkasih saying membina keluarga yang bahagia.

Padamu Allah aku bedoa padamu jua aku meminta
rahmati ibu ayah tercinta ampunilah dosa2 mereka
Panjang umur murahkan rezeki sejahtera dalam ketaatan
moga berbahgia didunia dan diakhirat peroleh syurga
daku mengharap reda ibu. Juga reda dari mu ayah
hanya itulah yang kupinta agar hidup ku lebih bermakna

Terima kasih ibu terima kasih duhai ayah.2x

Padamu Allah aku bedoa padamu jua aku meminta
rahmati ibu ayah tercinta ampunilah dosa2 mereka
Panjang umur murahkan rezeki sejahtera dalam ketaatan
moga berbahgia didunia diakhirat peroleh syurga
kami mengharap reda ibu. Juga reda dari mu ayah
hanya itu yang kami pinta agar hidup kami lebih bermakna

taburkan jasa semaikan budi-inteam,hijjaz,eiman
pengalaman silam mengajar erti hidup
dan amat payah untuk kita harungi
mengapa masih ada diantara kita persengketaan

perjalanan waktu sering menghabat kita
impian hampir pada titik hujungnya
takperlu ragu2 untuk tegakkan tugu kemerdekaan

segala2nya kini telah disediakan
untuk kita teruskan bersama
jangan biarkan musuh merapatinya
hancurkan kedamaian kita

selagi kita mampu pertahankan
maruah agama bangsa dan Negara
selagi itulah kita kan bersatu
disitu letak kunci kejayaan kita bersama

taburkan jasa dan semaikan budi
jadilah kita warga yang berbakti
tiup semangat cintakan Negara
demi pewaris bangsa anak2 generasi kita






Zapin kesyukuran-hiijaz
subhanAllah maha suci Allah
Alhamdulillah segala puji bagi allah
Allahuakbar Allah yang maha besar
Segala pujian hanya untuk mu

Tuhanku yang maha esa
Hambamu ini selalu melupaimu
Kuharapkan keredaan mu
Agar menjadi hamba yang bersyukur

Diciptakan manusia sebaik2nya
Supaya menjadi insan berguna
Agar beriman dan bertakwa
Bekalan untuk bertemu mu yaAllah

AllahuAllah2x
Kepada mu kami memohon ampunanmu ku harapkan

Padamu kami berserah mohon restu dan juga keampunan
Moga bahgia hidup kami dengan rahmat dan kasih sayangmu


Nostalgia-amal
Terkenang sebuah memori lalu
Kisah persahabatan kita bersama
Didalam satu pengajian
Menuntut ilmu dan pengalaman

Mengikatkanku pengorbananmu
Terpahat padu dikalbuku

Bersama rakan taulan dan guru
Tawa riangmu menghiburkan hatiku
Indahnya suasan ketika itu
Terjalin ukhwah sejati

Nasihatmu sungguh bermakna bagiku
Mengenalkan ku erti kehidupan
Susah payah kita hadapi bersama
Itulah asam garam dalam kehidupan

Yatuhanku tabahkan hatinya
Kuatkan semangatnya untuk menghadapi hidup
Limpahkanlah maghfirah dan kasih sayingmu
Agar hidupnya sejahtera didunia akhirat


Cahaya iman-eiman
Iman bagaikan emas permata
Letaknya didalamnya
Kemilau warnanya bak cahaya
Menyuluh hidup seluruh manusia

Iman letaknya dihati suburkan dengan ilmu
Bajainya dengan zikrullah
Ia menunjukkan kita jalan diredai Allah
Imanlah harta yang paling berharga

Iman kurniaan yang esa tanpa mengira bangsa dan rupa
Member petunjuk kejalan mulia
Menjadi benteng menghalan dosa
Org yg teguh iman sabar dengan ujian
Diakhirat dia insan yang mulia

Senandung budi-inteam
Berbudi dan berbahasa kemana pergi ingat sentiasa
Biarpun cantik paras dan rupa akhlak mulia yang lebih utama
Budi bahasa dipelihara sopan santun djaga

Berbakti berbuat jasa nama di kenang bagai pendita
Biar bercerai jasad dan nyawa disebut org disetiap masa
Jangan biar diri dihina kerna sifat tercela

Bunga pagi bunga didarat bunga seroja tepi kali
Hinanya besi kerana karat hina manusai tak berbudi

Kesawah menuai padi bekal dilupa jangan
Hidup bersendikan budi sombong jangn amalkan

Hilang bahasa kerana emas hilang budi kerana miskin
Budi ditabur tak hendak dibalas baru sempurna zahir batin

Budi bahasa budaya kita jadi amalan bersama

Bunga cina diatas batu daunnya lepas dalam rumah
Adat di dunia memang begitu kerna harta budi terbuang
Kesawah menuai padi bekal dilupa jangan
Hidup bersendikan budi sombong jangn amalkan
Hilang bahasa kerana emas hilang budi kerana miskin
Budi ditabur tak hendak dibalas baru sempurna zahir batin

Contohi akhlak mulia dari nabi junjungan
Walau di caci dihina ditampuh dengan iman

Sarat perahu buah dan batang pinang sudah berlabuh dikuala daik
Jahat laku lagikan dikenang inikan pula budi baik

Monday, October 19, 2009

Floating Tower

keh...kali ni...aku mlas nak tulis....korang tengok jela gmbr3 nie keh...prtndgn floating tower...k
wacha....






















































Saturday, September 26, 2009

MaLang TaK BeRbAu

KENDERAAN??????? ADA APE PADA KENDERAAN????????



kali ini aku nak memenuhkan blog aku ni dengan satu kisah benar...yg memang benar........


dalam korg sume tngah beraya...aku pon nak pergi raya gak...so perjalanan bermula dari rumah aku kat T6....menuju ke mersing,untuk pergi rumah maklong aku....kami bertolak pada jam 5 lebih....hihihihi....perjalanan bermula dengan biasa..takde ape3 yg berlaku...biasalah bila dah jauh siket berjalan kan????aku pon baru nak melelapkan mata..tiba-tiba!!!!!!


van yang dipandu abah aku de langgar dari bahagian belakang...lalu terbabas ke bahu jalan...dan terlanggar tembok kecil...aku tersadar,dan memastikan fmliy aku dalam keadaan baik,...sdngkan aku sndiri terasa sakit krana terhantuk....tapi aku tak kesah...aku kluar...dan mendapati sorang budak cina skolah mngah datang ngn slumbernye yang hanya cakap..."soly,soly,soly"...entah knape. aku tiba2 berani untuk marah org macm tu skali....Tp Alhamdulillah hanya van je yang masuk hospital...kami sekeluarga takde ape3....nak tengok ape yg berlaku????



check this out!!!!




kesan break.....
skng nie kita tngok ape yg trjd pd kta yg langgar kami

peh, tak sakit ati ke?????klu ikutkan ati aku nak hntak2 je kreta de....
Tapi takpe...tu la taik lembu berbau, malang tak berbau..so dikesempatan ini aku nak mengucapkan Ribuan terima kasih diatas sape3 yang berhenti dan menyumbangkan pertolongan...saya berharap kpada semua yang nak memandu pk la klu nak memandu..jngn disebabkan ksalahan anda orng lain yang menangungnye......
dengan ini rasmilah pada tahun ini kitorg pn join sekali ops sikap 2009....
"sesungguhnya setiap ujian yang berlaku ada hikmahnya.itu jelas membuktikan Allah mengasihimu setiap masa,diuji tahap keimanan sedangkan ramai terbiar dilalaikan, hanya yang terpilih sahaja antara berjuta mendapat rahmatnya."
semoga kita tergolong didalamnya.....amin






Tuesday, September 22, 2009

Hari RaYa Bersama KeLuarGa


Selamat Hari Raya aku ucapkan kepada pembaca Blog Ini....First skali aku nak kongsi ngn korang sume cerita hari raya taun ni....


k first skali macam biasa bngun pagi, mandi , pkai baju raya n pegi solat sunat AidilFitri...

n then bermaaf-maafan bersama kluarga....kat sini aku kongsi sedikit gambr2 yang sempat aku tangkap...pertama skali ni gambar aku ngan bonda tercinta.dipagi raya.....
nie pulak ngn Ayahda aku.... hari raya pertama 2009...in memories.... yang nie pulak bergambar ngn nenek aku....yang tengah tu.....de baru je lpas wat pembedahan mata...tapi tetap semangat untuk raya....hihihihiha ha yang nie pulak ngn adik aku yang b0ngsu.... yang nie pulak bukan nak promote air ni....tapi saja je nak ajak bergambar










Sunday, September 20, 2009

Puasa dah entek....

Alhamdulillah...selesai sudah kewajipan kita pd tahun ini untuk berpuasa di bulan Ramadhan yang penuh keberkatan ini...semoga kita akan bertemu lagi dengan bulan ramadhan ini pada tahun hadapan untuk merebut kembali keberkatan....
Selamat Hari Raya saya ucapkan kepada pembaca blog ini..maafkan saya sekiranya ada salah dan silap sepanjang saya menulis blog ini dan diharap anda semua dapat meraikan kemenangan kita selepas ramadhan ini dengan cara yang betul...bak kata ustaz Zul(yg aja CTU aku) ingat..BERAYALAH DIATAS KEMENANGAN KITA BUKAN DI ATAS PEMBEBASAN SYAITAN.... oleh itu marilah kita tingkatkan lagi amalan kita.jngn lah kita beramal hanya berada dibulan ramadhan..teruskan beramal dengan perkara yg membawa kebaikan.....


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Friday, September 11, 2009

10 MALAM TERAKHIR

10 malam terakhir ramadhan sudah pun bermula, kalau diibaratkan 10 malam ini seperti grand sale di buti kegemaran atau shopping compleks, menawarkan harga istimewa buat pakaian terbaik untuk pelangan bertuah. Diantara salah satu malam ini adanya malam terpilih iaitu malam yang baik dari seribu bulan. inilah ia malam lailatul qadar.

maka bermulalah pencarian malam lailatul qadar kepada semua muslimin. Rasul s.a.w bersabda:
"sesunguhnya bulan yang mulia ini telah menziarahi kalian, disana terdapatnya malam yang baik dari 1000 bulan. barang siapa yang menjauhkan diri daripadanya, maka dijauhkan daripada segala kebaikan yang ada padanya. tiada orang yang dijauhkan daripada segala kebaikan kecuali orang yang selayaknya"
(ibnu Majjah)

dari itu marilah kita wahai muslimin dan muslimat menghidupkan malam yang penuh keberkatan ini. jangan biarkan ia berlalu tampa kita rebut darinya...


Saturday, August 29, 2009

aku berumur 18 tahun

assalamualaikum...kali ini aku membawakan satu kisah seorang insan yg dah 18 tahun..
alhamdulillah semalam genap aku 18 tahun bernafas di muka bumi ini..pelbagai onak duri telah di harungi sepanjang kehidupan...di kesempatan ini aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga kepada mak dan abah sbb dah membesarkan saya sepanjang 18tahun ni...halalkan segala makan dan minum ye....hm..strusnya kpd guru2 yg dah mencurahkan ilmu yg bermakna dlm hidup nie..dan tak lupa gak kpd rakan2 krna telah memberi semangat untuk sama2 menempuh alam persekolahan strusnya di Uitm ni.....aku ketika berumur 18 tahun....

Monday, August 17, 2009

PRoMCESS


true team
bersama ngn fesi jo dan amin
kenangan idalam longkang......
ni pulak kumpulan the crows

video
hasil persembahan malam kebudayaan promcess,,,,saksikan

Tuesday, August 11, 2009

Penyakit???????

penyakit,sakit,kesakitan,tak sihat,tak sedap badan....
walau apa pn yg dinamakn..ianya tetap penyakit...he6
tapi ingatlah walau seteruk mana pon penyakit tu ianya tetap datang dari Allah..
dari Allah penyakit itu datang, dan dari Allah jua penawar itu didapatkan...
jika diuji dengan penyakit haruslah kita muhasabah diri,apa kesilapan kita...
sesunguhnya ujian dan dugaan dari Allah itu adalah satu ujian yang ingin melunturkan dosa2..insyaAllah.

kini penyakit H1N1 telah melanda dunia bagaikan air yang deras,angin yang bertiup kencang,
namun kita seharusnya berhati2..sentiasa memohon pada yang satu agar dijauhkan dari penyakit..untuk menjalani ibadah dengan sebaik2nya.

h1n1 atau dikenali sebagai selsema babi yang boleh merebak manusia gn manusia.jika selsema burung, habis semua burng,ayam dan itik dibunuh.kenapa selsema babi tak bunuh je semua babi2????kita renung2kan....

walau dugaan datang,tempuhi dengan seikhlasnya,harungi dengan tabah....

senyum selalu

Monday, July 13, 2009

Aku DaH MuLa BeLajar.....



Alhamdulillah...aku dah melanjutkan pelajaran dalam bidang kejuruteraan di UiTM Jengka Pahang.


walau pn orang kata tempat ni, tmpt jin bertendang la apa la...ini tak pernah melunturkan smgat aku untuk meneruskan cita2 aku...


dan skrg buktinya..aku dah pn menjejakkn kaki di UiTM ni...dan aku mula nak serasi dngn tempat nie...so doakan lah aku berjaya dan kekalkan semngat aku..


hm aku mula daftar pda 2 minggu yg lpas..

masa datang tu...mcm biasa la..blur je, tak tau nak buat ape.tp takpa cabaran pertama

biasakan dngn persekitaran. aku mula dapat kawan sorg demi sorang..ok semuanya..


disini aku nak mengucapkan jutaan terima kasih kepada mak ngn abah kerana dah mmbrikan semangat,dorongan,nasihat,dn dah pn berhabis bnyak benda untuk mmstikan aku mlnjutkan pelajaran.


terima kasih gak kpd guru2 yg telah memberi didikan kpd anak murid dia nie..

terima kasih smua skali yg dah bg sokongan kpd aku...


Monday, June 01, 2009

Jemputan Kawin.....Sape Yg Kawin???





ok pada 30.05 tarikh perkahwinan cikgu kami.....
namanya adalah Cikgu Daliyanie....

bermula la perjalanan pada jam 1.45 ptg


kami berkumpul di masjid nurul iman....
pastu kami trus bertolak ke felda ulu Belitong..












sempat lagi tu nak bergambar...hihihihi
xpe2 jom kita grak ke destinasi seterusnya....
perjalanan mengambil masa 4 jam...klu naik kenderaan tak sampai satu jam pon...k













ha dah sampai pn di dewan tempat berlangsungnya majlis perkahwinan tu....
Alhamdulillah kami selamat sampai....













hm... ni pulak pelamin cg....hm lawa x???
klu aku no komen la...
















ha ni la cikgunya....yg diri tu adik de....




















ni pula cikgu dan suaminya...
smoga berkekalan hingga ke akhir hayat...amin
















rase2 cikgu yang mane pulak lpas ni????
kita tunggu dan lihat,.....














hm aku dngar cerita cikgu izuan lpas nie....
saye tnye dia menyengeh je....ye la tu...
ok,, jngn lupa jemput saye nnt....



















ni diantara yang turut hadir...heheheh saje selitkan deorang kat sini....














ok sampai disini sahaja cerita seorang guru yg berkahwin....smoga berkekalan ke anak, cucu, cicit....wassalam

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa