Monday, May 16, 2011

SELAMAT HARI GURU CIKGUKU.




assalamualaikum


hari2 kita sambut hari guru..tapi tahu tak korang???
siapa guru?
guru,cikgu teacher,ustaz,ustazah,sifu, pensyarah, lecturer dan macam2 lagi pangilan yang diberikan kepada golongan pendidik ini. guru adalah golongan yang memberi ilmu dan mengajar kita apa sahaja, mahupon secara langsung atau pon tidak.

guru ni sbnarnye tungak utama dalam mmbntuk insan akan dtg.
mereka akan mencorak bgaimana kehidupan generasi akan dtg......


16 mei..tarikh keramat...sebut je 16 mei...org tau owh tu hari guru....

dikesempatan ini aku ingin mngucapakn selamat hari guru kepada semua cikgu,guru,ustazah,ustaz,teacher,lecturer di Malaysia.

terutamanya yg telah mendidik aku nie ha...dari tak tau ape3 tentang pelajaran..

first skali tentulah cikgu yg amat aku sygi...yg telah mendidik aku dari mula aku mngis..knal ape mak? ape itu abah?? mngjar aku tanpa penat..tahan je ngn kerenah aku....

cikgu yang paling aku hormati Harlina Bt Abdul Karim......mak aku sndri...
seterusnye Abah Aku Abd Jalal b Isnen...mereka ni cikgu,sifu aku untuk berjaya sampai aku dah belajar ditempat yang tak pernah aku bayangkan dulu...I LOVE U




oke aku nak sebut satu-satu cikgu yang masih aku ingat dari darjah 1 sampai sekarang. disebabkan aku tak pernah ada tadika. so aku tak sebut la nama cikgu tadika.

mak aku sndri, Cikgu Harlina(drjah 1, mase tu aku 5 taun)

cikgu Rafidah (drjh 1, mase tu aku 6 taun)

cikgu Noresah (gru klas darjah 1) sekarang dia kat kedah

ustazah fatimah (fardu ain)

cikgu Maslizawati(drjh 2 & 3) sekarang di jengka pahang nak pinah ke teenganu tak lama lagi

cikgu nizam(drjh 4) ingt lagi de marah aku...wahahhah... sekarang dah pindah sekolah lain..dikluang

cikgu Zaiton(drjh 5)masih lagi di belitong

dan cikgu3 lain..maaf ramai sngt...hihih



pastu darjah 6 aku pindah skolah
sk bandar t6
cikgu Ismadi(gru kelas drgh 6)
ha yg ni pon ramai
cikgu Sabariah,Cikgu Rohani, Cikgu Norazlin, ustazah Hafizah(tak tau dia kat mana sekarang)

pastu aku dah beso siket je la dah mula pakai seluar hijau. bangga aku asa masa tu pakai sluar hijau.. dah tua jugak aku rupanya. dah jadi abang2...hihihhihih
aku skolah kat
SMK Bandar T6

Cikgu Jariah(tg 1) cikgu ni aku tak tau kat mana.
Cikgu Shahrulbariah(tg 2)
cikgu Saref(tg 3)
cikgu Herdawati(tg4)
cikgu Asyeeq ( tg 5)

taklupe juga skolah agama
Ustazah Fatimah ( fardu ain) skng nie tak tau de kat mane....
Ustazah Rahila(darjah 1)
ustaz fauzi (darjah 2)
ustazah Anita (darjah 3)
ustazah Zuraidah( darjah 4)
ustazah Azmah (darjah 5)
ustaz Salleh (darjah 6)
darjah khas : ustaz Mazihan,uztazah Zaidah, ustazah Syarifah, Ustazah Zainon.....

last skali kpada Lecturer aku kat UiTM jengka Pahang dan UiTM Shah Alam


Selamat hari Guru Kepada semua yg pernah mnjadi guru
tak kesah la kpda rakan3 ke adik ke....yg penting yg pernah mngjar...so dia adalah cikgu..
kpada bakal2 cikgu..jd la pendidik yg berjaya mlahirkan sorg insan bukan sorg setan.....


Ilmu yg telah kau curahkan akan ku gunakan untuk mmbntuk diri mnjadi seorg insan yg berguna..aku memohon restu dan berkat cikgu2 untuk aku lebih berjaya...untuk aku tabah mengharungi segala onak dan duri...

dirimu umpama lilin yg sangup membakar diri untuk menerangi kegelapan
akan kubalas jasamu dgn ku buat kau tersenyum dgn kejayaan anak didikmu......


kali ni aku nak tujukan lagu ini kepada yang bergelar guru..=)



Album : Impian Kasih
Munsyid : In-Team


Pernah langkah ku payah
Menuju ke destinasi
Kerana malam gelap
Dan bintang hilang kerdipnya
Menjadikan arah ku keliru
Ke timur atau ke barat


Bagai lilin membakar diri

Menerangi kegelapan hati
Kau curahkan bakti dan budi
Jasamu tiada berganti



Namun tanpa rasa payah
Dia memimpin tanganku
Melangkah satu persatu
Dan mencipta jejak impian
Menjadikan arahku jelas
Aku harus ke hadapan



Ohoo… aku kini rindu
Pada satu nama yang berjasa
Tuhan, beri kekuatan
Untuk mendidikku selamanya
Ku pohon restu kasih-Mu
Ampunkanlah guru-guruku



Semalam ku lihat dia
Di bibirnya ada kalimah
Yang bergetar saban waktu
Sambil tangan menggenggam lilin
Lilin yang tiada terpadam
Menerangi hidupku kini




11 comments:

bermulanya di sini said...

wa.. man darjah 5 ingga darjah khas skola agama kte 1 class

ARAJ said...

haah...hehehhe...jom raikan mereka...hehhehe

nazurah adila said...

great! aku ingat2 lupe nama cikgu2 aku..tapi nama2 yg ko sebut dari ko darjah 1 hingga tingkatan 5
semua aku kenal..hehe...aku igat gak la muke depa macam mana...
selamat hari guru=)

teacher bonda said...

tq man..:)awak lg terer dr sy. drjh 1 smpai 3x. sy plak darjah 2 smpai 2x..hehhe

ARAJ said...

@nazurah...ye dop mg??? skolah blitong gak eah dlu??

ARAJ said...

@cikgu asyeeq.. kenapas sampai 2 kali darjah 2 cikgu??? peliknye..

sy!ka said...

zaman sekolah lah yg terindah..:)

sameera said...

wahh...advance sehh leh ingat sume nama2 cikgu tuh...waawaawawa....

ARAJ said...

yezza..aku nak balik skolah we...hmmm

hihihi...ingat insyaAllah cikgu tu..nak tulis tu bnyak lagi sbnar nye...hihih

Nu_Izz said...

yaww , so sweet this post . . hak3 aku yg tgah menjadi cikgu ni bangga membaca nya . . guru ibarat tongkat =)

ARAJ said...

hehheh...okeh jadi lah tongkat yg sakti

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa