Sunday, June 05, 2011

SELAMAT tinggal Untuk selamanya

Assalamualaikum.

tiba2 sound track upin&ipin berbunyi.....telifon bimbit nokia classic aku vibrate.tertera "angah" pada skrin.

dalam hati aku "ape pulak adik aku call time2 macam ni?ape yang tak kene?"

"HELLO, assalamualaikum"
"waalaikumsalam" adik aku jawab.
"along tengah buat ape tu?"
"takde buat ape2 pon, kenapa?"
"along, along jangan tekejut eah kalau angah bagi tau."
"ha ape dia? cakap la cepat" (dalam hati aku, tuhan je tau)
"paklong kita dah takde"
"ha???????????????????????"
"paklong dah takde, dia jatuh tadi, lepas tu terus pegi, senang je dia pergi long,"
"innalillah, along nak balik boleh?"

sebak seketika aku mendengar berita tu.. dah lama aku tak jumpa dia. 2 taun ade kot. dulu aku datang rumah dia, mesti dia bagi duit raya, walaupon masa tu bukan raya. dan akulah yang dapat lebih,aku suka main kucing kat rumah dia, dia banyak kucing lawa2. terlintas sejenak peristiwa itu.

tapi apakan daya, yang pergi tetap akan pergi, yang hidup kene teruskan. Paklong aku sangat istimewa, bnyak pengalaman, dan pernah menjadi askar timbalan setia negeri johor. maybe sbb tu aku nak jadi tentera, tengok gambar2 paklong aku berpakaian segak beruniform.

tapi sekarang ianya tiada lagi..

Al-Fatihah buat Allahyarham Paklong..

semoga paklong dicucuri rahmat Allah, dan ditempatkan dengan orang yang bertaqwa dan para mukminin.

SELAMAT TINGGAL PAKLONG

wassalam

6 comments:

Nu_Izz said...

takziah untuk ko sekeluarga . . moga arwah ditempatkn di golongan orang beriman . insya Allah amin . sedekah kn al fatihah bnyk dan buat lah solat sunat hadiah tiap kli lepas maghrib sebagai hadiah dn ingtan kepad arwah. .

Unknown said...

terima kasih...

Mohd Saifuddin Ishak said...

abg udin knal x? takziah..
alfatihah..

Unknown said...

yang dduk kat jb tu...paklong belah abah...

iffizulkefli said...

takziah kawan...:)

Unknown said...

terima kasih....=)

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa