Thursday, June 09, 2011

kau masih ade peluang lagi



Assalamualaikum

Kejayaan mesti korang nak sangat merasai kejayaan kan?? kejayaan yang mcam mana tu??

sama ada

anda mahu berjaya dalam bisnes dadah

atau

berjaya dalam bisnes kedai makan?

sama ada

berjaya buat ibu bapa anda sedih

atau

berjaya buat ibu bapa anda tersenyum lebar.

kejayaan boleh ditafsirkan dalam pelbagai sudut.

kejayaan positive dan kejayaan negative

ramai yang inginkan kejayaan tapi masih lagi kabur untuk kejalan itu..

fikirkan lah anda dimana


dalam aku terus diatas masih ada yang dibawah.. sebak rasa, bila ada yang inginkan kejayaan tapi masih tidak diberi peluang, masih lagi terkapai2 mencari kejayaan..

berbeza dengan manusia yang mudah diberikan kejayaan tanpa didatangkan dengan dugaan...best kan?

tapi pada aku la an...bila kita berjaya selepas menempuhi onak duri ranjau sume an...lagi bermakna, lagi best, lagi puas berbanding orang yang dapat kejayaan terus...

Alhamdulillah..tu la, Allah mencipta kita dengan pelbagai jalan..jalan yang berliku dengan usaha yang lebih, pasti akan sampai ke penghujungnya....



SEMOGA ANDA AKAN MENDAPAT KEJAYAAN YANG DIINGINKAN...
berdoalah dan usaha lah....

Jika kamu (pada perang Uhud) mendapat luka, maka sesungguhnya kaum (kafir) itu pun (pada perang Badar) mendapat luka yang serupa. Dan masa (kejayaan dan kehancuran) itu, Kami pergilirkan di antara manusia (agar mereka mendapat pelajaran); dan supaya Allah membedakan orang-orang yang beriman (dengan orang-orang kafir) dan supaya sebagian kamu dijadikan-Nya (gugur sebagai) syuhada. Dan Allah tidak menyukai orang-orang yang lalim,

jangan pernah mengeluh dengan apa yang ditakdirkan untuk anda.. sebaliknya teruslah berusaha kerana Allah itu maha adil, maha mengetahui apa yang terbaik untuk kita. dan insyaAllah Allah akan berikan,, cuma cepat atau lambat je..=)



malam ni sempat gak aku melantak atas ni..hehehe... mulut rasa nak mengunyah je.

dah melantak yang manis, kene balancekan dengan yang neutral...baru selamat dan sihat..=)


sempat lak..amik gambar ni,, korang nampak moto warna ape??


mana kasut aku???

saja bg soalan cepu mas...

ok sebelum korang tutup blog aku ni, try la dengar lagi ni..=)


wassalam

4 comments:

Nu_Izz said...

all the best untuk mencapai setiap kejayaan anda .k

ARAJ said...

terima kasih...=)

Nursyhuhadah Abd Jalal said...

moto n kasut 2 npe byk bebeno long...ada kenduri yo omah ekau....

ARAJ said...

hhhahah...ade kenduri..la gak sini

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa