Tuesday, June 14, 2011

Apa yang bermain dalam fikiran anda??

Assalamualaikum

sesunguhnya kali ini amatlah berat jari jemariku untuk menekan butang2 di papan kekunci ini. tapi satu kesedaran memangil untuk aku buat dan taip cerita berikutnya ini...

seperti yang aku pernah bagi tau di entry dulu bahawa kejayaan pasti akan datang tapi cepat atau lambat yang membezekannya...kan?

SO

orang tua2 dah cakap kita tak selalu diatas kerana satu hari nanti kita pasti akan dibawah..
yang dah berjaya sekarang dah selesa dah berduit sendiri dah mampu tangung diri (kononnye) belum tentu satu hari nanti anda dapat sara diri untuk suami/isteri dan anak2...ha..sebab apa aku cakap macam nie? dalam pemerhatian aku ada je orang2 yang terlampau selesa, macam rezeki ni turun mmg untuk dia...jangan macam tu..sebab aku cakap ade bukti...

yeah..buktinya adalah

ikuti kisah ini..

Ken karpman merupakan seorang eksekutif di Amerika syarikat, dan mempunyai pendapatan sebanyak 750,000USD setahun lebih kurang RM 2,250,000.00 dan mempunyai rumah 4000 kaki persegi. per mewah tu..kalau korang la an masa ni huh.. kejayaan yang payah nak dapat kan? tapi nak tau tak? Ken sekarang bekerja sebagai penghantar pizza di florida dengan pendapatan 7.50USD satu jam. aha ha...mcam mana boleh macam ni jadinya? see? Allah berhak mengambil harta yang amat besar itu dengan sekelip mata..

korang nak tau tak kenapa Ken sampai macam tu sekali jadinya?

sebenarnya dia diantara golongan yang kehilangan pekerjaan. akibat dari krisis ekonomi. dia tak ada simpanan BOROS....hutang kad kredit sehingga mencecah 100000USD..wow...banyak tu..ini lah akibat kerana terlampau yakin dengan kebolehan diri sehingga lupa siapa yang memberikan kebolahan itu...

sekarang anda dimana?

ha ha ha ha ha...aku gelak dulu, manusia selalunya alpa, manusia sering terlupa..mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad pernah mengungkapkan..."MELAYU MUDAH LUPA"

pada aku "MEMANG BETUL PON" hmm

korang kene ingat!!! semua hartawan,dermawan,angkasawan,sukarelawan,wartawan,chefwan yang berjaya sekarang ni dilahirkan terus berjaya, tapi mereka bermula dari bawah mereka belajar,mencuba dan berusaha untuk berjaya.. kita mmg dah dilahirkan sebagai juara dari berjuta sperma..kenapa tidak untuk kali ke2? ke3? dan seterusnya? tentunya boleh kan??

jadi

BERUSAHA

ANDA BOLEH

MALAYSIA BOLEH

ISLAM BOLEH

WE ARE THE BEST(<--yg ni pengetua aku cakap masa skolah dlu..)

keh

wassalam

1 comment:

Nu_Izz said...

cool meh =) . . jngn cepat berpuas hati dengan ape yg kita ade =) sentiasa improve kan diri kita . .

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa