Friday, June 03, 2011

cara-cara nak buat kartun

Assalamualaikum

masa kecik aku minat gila katun mickey mouse.. hahahaha.. tapi aku tak pernah pk pon macam mana kartun tu dicipta. dalam pemikiran aku, just pk yang dunia katun ade dunia yang tersendri macam dunia aku.. tapi bile dah besa, baru tau rupa2nya kartun tu hanya rekaan semata2. pelbagai teknologi telah dihasilkan sehingga adanya UPIN & IPIN, dragon ball, naruto,final fantasy. tapi pada aku kartun dulu2 lagi best..nampak classic. dan katun la yang membuat aku menagis masa kecik..hihih... feeling lebih beb...

kat bawah ni aku ade terjumpa satu video membuat kartun masa zaman dulu...hebat kan?
ilmu tu barat yang cipta. dan kita tengok hasilnya. apa kata kita sbgai orang islam reka lebih dari itu?. dan memasukkan unsur2 dakwah secara halus..kan best..





tengok la korang..=)

wassalam

4 comments:

iffizulkefli said...

kalau aku wat jdi kartun laen..ahahah

ARAJ said...

hihihh....takpe..asalkan ko nak buat kartun...aku kartun lidi je yg reti..hihih

iffizulkefli said...

hahha same la..kirenyerk kter ni setaraf la kan...hahah

ARAJ said...

hahha...setarf la kot...tapi aku rase ko lagi tere buat katun lidi...ahahha

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa