Saturday, June 04, 2011

Bila Monyet dah bercinta...maka




.Assalamualaikum.

apa habaq? orang disana? orang disini sihat ja..

MONYET......kenal monyet? takkan la tak kenal monyet kot. seekor binatang yang comel. dan suka terkinja2... ha tu monyet

CINTA...adalah satu perasaan kasih kepada sesuatu sayang akan sesuatu. dan SUKA ketat2 bak kate orang zaman sekarang...

dan apabila digabungkan MONYET+CINTA.... cinta monyet...bermaksud kasih sayang dan suka ketat2 sambil terkinja2 dan bergayut...

BETUL ke STATEMENT atas ni?

hihihih.. saje ja nak buat hampa gelak malam2 buta ni...(tak lawak pon)

pada zaman yang seraba moden ni kan, la ni orang bercinta pon dah moden. kalau dulu zaman tok nenek hampa suma dok balas2 surat. nunggu lama baru mai.

zaman la ni tak payah dah.. budak2 darjah 3 pon dah ada nset. ada yang mahal2 dah...kalah handset aku.

aku nak kata pengalaman bercinta monyet ni takde la..cuma minat2 je kat perempuan..rasa nak bercinta tu aku rasa takde lagi. dan Alhamdulillah aku kekalkan sampai aku form4..baru aku ade bercinta ni...dah tu je aku nak cita...hihih

bukan apa cuba korang tengokk bawah ni.. bila monyet jantan



dan monyet betina berjumpa..maka jadi la ini....



ha tengok tu..ish3...

kenapa agaknye orang tua2 dulu memberikan perkataan "CINTA MONYET" hmmm.

bila dah besar ni aku rasa macam tak best sbb takde pnglmn sangat dalam hal2 ni. tapi melalui facebook, aku perhatikan gelagat2 adik2 yang kecik2, yang memang tak sesuai umur mereka tu untuk bercinta. tapi apakan daya, budak kecik pon ade keinginan kan? normal la tu..tapi pada aku belom masanya. aku kadang2 nak suka sorang2, GELI ade, NAK MUNTAH pon ade bila budak kecik baru umur setaun jagung dah pandai nak bercinta. aku bukan jeles, tapi MENYAMPAH.

adik2 dengar nasihat abang ni. bukan tak boleh nak bercinta, adik2 masih sekolah lagi, belom kenal dunia luar, belum jumpa orang yang lagi matang, orang lain yang diluar jangkaannya, dan bila dah bnyak pengalaman, baru tau betapa besarnya dunia ni untuk diterokai. percayalah kalau jodoh tu tak kemana. tak payah la nak mengatal miang2.. takpayah la nak sedih kalau takde pakwe or makwa...TAK MATI PON.. jangan sakiti hati sendri.. kesian dik..kecik2 lagi dah dilukai oleh pasangan anda...(tu kalau dah putus la) mula la nak nangis la itu la...ilmu masih lagi cetek, sebab tu la anda suma mudah terpengaruh dengan persekitaran luar. niat nak enjoy, bila mana anda dirobek, sesal tak berguna lagi dik, jangan percaya sangat pada pasangan anda seolah2 macam suami/istri. belom tentu lagi dia akan jaga kita esok.. INGAT!!!!! SYAITAN ada dimana2. walau pon sebaik mana pasangan anda tu.. tak bermakna bisikan syaitan tiada dihati mereka...INGAT BETUL2 kata2 tadi....adakah anda hidup sekadar untuk bercinta dan dicintai?? bukan dik,,,bukan... hidup kerana ALLAH.. jangan buat apa yang Allah tak suka....pandai nak bodek mak nak mintak duit seringit ke 2ringgit.. buat baik..sidai baju la, kemas rumah la...tapi kenapa tak bodek Allah nak dapatkan pahala, solat, puasa, berzikir. bukan susah pon...


kesiankan? kalau anda ade adik yang macam tu sila lah kawal...

"Ape ni, abang tak cool la.. tak rock la"

"abah hang"

bukan tak boleh nak bercinta. tapi ingat ISLAM ADA BATASNYA jadi kuatkan islam dulu kalau nak bercinta. jaga pergaulan adik2. sporting2 jugak.. tapi jangan sampai adik main pegang2 tangan pon hampa dok biar ja... korang pon dapat gak saham akhirat nanti we...tak takut ke??? PANASSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!! tu baru panas dunia dah membebel.. nak pasang aircon la ape la...kat NERAKA nanti...TAK DAPAT deeeeeeeeer...

so jaga adik masing2 barulah kita dapat keharmoniannya..maka lahirlah insan dan generasi yang bertaqwa.. tak rugi follow cara islam...ada nikmatnya..=)

cinta monyet tak bererti tak berkekalan.,...walaupon anda masih kecik, tak salah nak bercinta, sebab Allah dah lemparkan kasih sayang itu pada adik2 semua, tapi ingat batas2 nya..insyaAllah, tak mustahil untuk Allah satukan dengan ikatan yang sah...=)


JANGAN MALUKAN KELUARGA ANDA

wassalam

13 comments:

Nu_Izz said...

hahaha jap ak ni kategori cinta monyet gk ke ?? hahahahah tekene batg idung sndr . dush3

ARAJ said...

hahaha...entah la...itu kita tak tau...yang penting niat..=)

Nu_Izz said...

haha umur2 skrg ni dh kne start2 cr jodoh ( NI KATE ABANG AK LAH ) hahha nnti senang . . dah ade pas life dh stabil, ade keje sume, leh la on trus . ingt . cinta bukan unutk di main2 . . tp melibt kn hati orng . . . kalo becinta tuh pasng lah niat untuk teruskn smpi ke jinjng pelamin dn smpi akhir hayat . . ingt ! pada yg lelaki, jngn sesekali main kn hati perasaan pmpn nnti kne balik kn adik pmpn or akk kita . haa begitulh jua sebalik nye .

ARAJ said...

ha...bua la pasal ntry ni jugak...senang..panjang bobonar komen nye...ahahhaha..=P

Nu_Izz said...

hahha mkn dlm tuh . ttbe tringt sume nsiht yg pnah ak dngr sal cinta2 ni . gaggag

ARAJ said...

jenjengjeng

iffizulkefli said...

heheeh comel...thanx share..:)

ARAJ said...

hihih..same3...sape yg comel..beruk tu ke aku?

iffizulkefli said...

ehehe sdh semesti la beruk tuh..hahaa

ARAJ said...

ahahhaa..ae pulak..takpe la...monyet tu comel...mesti kau malu nak kata aku comel an?? takpe..aku tggu

iffizulkefli said...

heheh xpe la...ko puji dri sendri jek la ek...haahaa

ARAJ said...

ecececehh.....aku ok je kalau ade orang nak bg tau...ahahha

iffizulkefli said...

aku rase xde sape nk bgtau.hahah

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa