Saturday, April 02, 2011

Toyol menghantui dimusim exam

Assalamualaikum.

bila sebut pasal toyol mesti korang pk toyol yang warna hijau pendek kecik tu kan?? memang betul pon toyol ni salah satu makhluk yang seram yang boleh dikategorikan hANTU la jugak... toyol yang ni curi duit dan akan bagi pada tuanye.

ha ni dia toyol tu..hati3 ye...
.
.
.
.

dah cukup..sebenarnye bukan yang aku nak bawakkan dalam blog aku nie. takpayah la nak cerita pasal syaitan2 nie.

sebenarnye aku nak bawakkan cerita tentang toyol dimusim exam. setiap kali test ke ape ke mula lah toyol ni berleluasa.. sebab apa??sebab nak mintak tolong la bila dalam test tak tau jawpan ade yg tolong. bestkan?? maka ramailah yang menternak toyol ni dalam musim2 macam nie ade je cara deorang nak bawak toyol nak nyorokkan.

kenapa perkara ini berlaku?? ha ini kerana kita

malas study
malas nak berusaha2
study last minit
tak yakin pada diri
nak keje senang je

best ke bwak toyol nie?
hm pada aku takde nye best bila bawak toyol nie
kita tak tau tahap kita dimana. tak adil pada orang lain.
dan bila kita berjaya, pada aku tak puas. sebab kita berjaya diatas jalan penipuan. meniru nota.

aku pon tak tau la kenapa.. dalam spnjang aku belajar aku bawaak bapak toyol terus tapi sekali je. lepas tu aku rasa serba salah. so lpas2 tu aku dah tak bawak.. hmm

setiap usaha pasti akan bertemu kejayaan, cuma lambat atau cepat je.. yang penting kita berusaha dengan sehabis baik. insyaAllah kita akan dapat. Allah tu maha adil. kalau dah bawak toyol pasti kita akan lupakan pertolongan Allah. PATUT ke??? tepuk dada tanya iman. jangan nanti kita ditanya di padang mahsyar lidah kelu tidak terkata. SANGUP ke??

jom lah kita sama2 berubah aku nak tegur dri aku dan korang smua.. kalau terkasaar harap dimaafkan la ye..=) niat hati untuk mengigatkan sahaja..=)

tadi aku ade test soil mechanic mcm biasa aku terlepas episod ustaz amirul. serius aku bnyak kali dah terlepas... ape3 pon nnt aku download..xcited nak tgok nie..

wassalam


3 comments:

Unknown said...

toyol 2 kan mean..

Tolong Orang Yang Otal Lemah..

sy!ka said...

toyol..huhu..xbgos2..
nk copy ustaz amirul ngee~

Unknown said...

@ izzati>> hehehhe..terima kasih.. tu ilmu gak tu..kalau la org tau mesti dia terasa otak dia lemah.. tapi ade gak tak kesah..member ni siap gelak je...hmmm...

@syika>> ko penah buat toyol tu???jangan la we..nnt dah lepas sekali selamanya akan mengharap pada toyol je....hehehhe...

boleh3 nnt dtg umah aku..

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa