Sunday, April 10, 2011

Rezeki dari Allah

Assalamualaikum

Dan apabila mereka melihat perniagaan atau permainan, mereka bubar untuk menuju kepadanya dan mereka tinggalkan kamu sedang berdiri (berkhutbah). Katakanlah: "Apa yang di sisi Allah adalah lebih baik daripada permainan dan perniagaan", dan Allah Sebaik-baik Pemberi rezeki.
(AL JUMU'AH ayat 11)

Alhamdulillah. sejak petang tadi diberikan rezeki yang mencurah2...lama2 makin berisi la aku lepas nie.

dari petang tadi kat rumah kawan ade buat BBQ.. ade buat jamuan siket..makan2 untuk kawan aku lepas keluar hospital sebab xcident aritu..lepas penat membakar. aku pon makan. bnyak gak aku bantai tadi.. lpas maghrib aku balik..


amacam? bekilat ayam nie?? pandai aku bakar..
(gambar hiasan)
=P


dah sampai kat rumah boleh pulak bebual ngn sepupu. dia boleh bukak cerita nasi dagang. sedih je aku dengar. dah la lama aku tak makan. rasa mcm esok je nak g cari nasi dagang tu. tapi hati kata "tak payah2 nanti susah pulak kalau tak jumpe" aku pon merelakan...hihih

aku pon macam biasa berjalan2 ke blog orang.. sempat jugak bekenalan ngn akak2 orang..hihih.
jam menunjukkan 12.40 pagi. tiba2 aku dengar enjin kereta bunyi. ha kawan aku balik..

Alhamdulillah kawan aku macam tau2 je aku tengah mengidam nasi dagang.


rase dia "wow" sedap...terima kasih kawan


dia bagi pulak aku 2 botol bliss ni..hahhaa..gembira2..sebab aku sorang je yg minum kat umah nie...rezeki2


cokelat, gula2, biskut, kacang. Alhamdulillah.

macam mana rezeki hari esok? Allah je yang tau...untuk hari ini..

Barangsiapa redha dengan rezeki yang sedikit dari Allah maka Allah akan redha dengan amal yang sedikit dari dia, dan menanti-nanti (mengharap-harap) kelapangan adalah suatu ibadah. (HR. Bukhari)

Alhamdulillah, thank you Allah for a wonderfull day...=)

Dan aku tidak mengatakan kepada kamu (bahwa): "Aku mempunyai gudang-gudang rezeki dan kekayaan dari Allah, dan aku tiada mengetahui yang gaib, dan tidak (pula) aku mengatakan: "Bahwa sesungguhnya aku adalah malaikat", dan tidak juga aku mengatakan kepada orang-orang yang dipandang hina oleh penglihatanmu: "Sekali-kali Allah tidak akan mendatangkan kebaikan kepada mereka". Allah lebih mengetahui apa yang ada pada diri mereka; sesungguhnya aku, kalau begitu benar-benar termasuk orang-orang yang lalim. (Surah Hud ayat 31)

rezeki tu milik Allah kita hanya mencari dan Allah memberi kepada yang dikehendaki. beringatlah sekiranya Allah memberi rezeki yang lebih pada hari ini. dan tidak mustahil Allah akan menarik esok hari. bersyukurlah diatas nikmat dan rezeki yang Allah berikan. Alhamdulillah syukur.

wassalam

8 comments:

@ Syima Raaif @ said...

ttbe che lapaq! meh bagi sini sikit hehehe ^^

ARAJ said...

jom3...meh sini la..ni nak g beli ayam golek pulak

Miecyber said...

Alhamadullilah...
Tapi tak tahan tengok ayam bakar tu..uwaaa.....

Tandas segera

nelly said...

lapar tetiba !

ARAJ said...

hehe..makan jom...kalau nak makan yg kat atas tu dah abis dah..hehehe

Nursyhuhadah Abd Jalal said...

along...awatnya kuah nasi dagang mcm lsuk cili api...hak3....

ARAJ said...

hahhaa..tu gambar hiasan sahaja..hehehhee...yg betulnye lupa nak amik gambar..hihih

Nursyhuhadah Abd Jalal said...

owh...dah teruja sgt...smpai lupe ye...hihi..xpe3...

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa