Tuesday, April 05, 2011

SENYUM


Assalamualaikum.

haip...ape masam2 tu?? muka berkerut je? ade masalah ke??

cube senyum siket... senyum..senyum..senyum..

ha kan manis muka tu.. takde lah orang takut nak tegur...=)

kenapa nak masam2 kenapa nak buat muka garang?? kenapa??

kalau senyum je kan bagus. bukan ke senyum tu sedekah? ha banyakkanlah sedekah yang paling mudah. kalau kita senyum muka buruk pn nampak manis je bila kita pandang. macam la si kopi yang pahit yang hitam gelap legam..ha kan buruk an? cube kalau kita letak gula..manis je, boleh kita nak telan, ape3 yang pahit bila letak gula manis jadinye.. tapi jngn pulak ubat yang pahit korang pegi letak gula. ish3..macam tu jugak dgn kita ni...aku pon bukan handsome pon, muke pon takde la sangat, tapi bila kita senyum aku nampak manis je....hahhaha..(perasan)

dalam hadis Rasulallah yang berbunyi..

Tiap-tiap amalan makruf (kebajikan) adalah sodaqoh. Sesungguhnya di antara amalan makruf ialah berjumpa kawan dengan wajah ceria (senyum) dan mengurangi isi embermu untuk diisikan ke mangkuk kawanmu. (HR. Ahmad)

ha dalam islam sendiri diajar untuk senyum, menceriakan seseorang.


senyum seorang ibu dan pendidik.=)


senyuman seorang ayah.(dalam tido pon senyum)..=)

senyuman paksa rela..=)


senyuman ibu..menunjukkan kasih sayang terhadap anaknye..=)


senyuman pendidik dan pelajar.=)


senyuman rapers =)


senyuman si budak it..insyaAllah..


senyuman si pelapar...(tak reti kenyang agaknye)


senyuman si budak botak...=)




senyuman keluarga bahagia....amin....=)


senyuman dalam satu kumpulan..=)


senyuman si wira bangsa..(bajet)..=)


senyuman si budak skema...=)

senangkan nak senyum? aku pon sekarang ni tengah senyum.. rase tenang je bilak tgok orang lain senyum. aura lebih org kata...=)

menurut satu fakta. urat saraf yang bekerja dibahagian muka ketika kita senyum =) lebih sedikit berbanding kita masam. =(.. sebab tu kalau kita masam, muka akan cepat letih.. try buat xperiment..aku dah test dah...selamat mencuba..

Di antara akhlak seorang mukmin adalah berbicara dengan baik, bila mendengarkan pembicaraan tekun, bila berjumpa orang dia menyambut dengan wajah ceria dan bila berjanji ditepati. (HR. Ad-Dailami)

.wassalam.

5 comments:

Anonymous said...

wee like3 .. senyum seindah suria , yg membawa cahaya .. kau tersenyum ku tersenyum . . haha bce entry ni wat kan saya yg ngah dilanda kekecewaan tersenyum kembali .. haa senyum =)

ARAJ said...

hehhehe..hmm dengan senyuman ilang smua duka...rasa lebih releks lagi..kan??=)

Miecyber said...

Baguslah semua dah senyum....

Serangga menu utama masa depan

sy!ka said...

senyum xperlu kata apa2..moh senyum lelebor kat man..hahaha
bdk it: tinggi tilam?amik kwn pnye ea..kantoi...:p

ARAJ said...

hehehhemmg la..bukan tido lagi..dah tido nnt bru asingkan..hihihihi...senyum3...

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa