Sunday, February 06, 2011

Selamat Sampai


Assalamualaikum

Hari ni aku balik semula ke rumah ke2 aku di jengka pahang. aku bangun pagi lepas tu terus je kemas2 nak balik. tiket aku jam 11.30. aku naik bas nie...
.
.
.
.


aku naik lambat sebab ramai sangat orang, duduk belakang, sampai je kat petronas ayer hitam, aku kene naik bas lain " kenapa tiba2 naik bas lain" panas je an kene tunggu lama nak tunggu bas lain. "rupe-rupanya bas yang aku naik tu takde permit" agak la aku risau kalau jadi ape2 je an?. tapi tu la, nasib baik dia tuka. okeh. lepas tu aku naik bas yang dah ganti, aku baru perasan junior skolah aku ade. so aku dduk belakang sekali jugak, berbual la dengan kawan aku tu. sampai je area nak masuk " sempadan melaka" tiba2 ade kereta sondol belakang bas.( agak terkejut aku betul2 dia hentam belakang tempat aku duduk) sempat gak aku jengah belakang rupenye 3 kreta, citra, viva, persona.agak teruk kerete deorang.(kalau naik bas yang takde permit tadi?) aku pon tak tau la. lama gak kat situ dalam 15 minit bas pon gerak sbb ade orang lain nak uruskan(kalau tak aku nak sampai pkul brapa?)

lepas dah masuk negeri 9 je dah mula jam. sabar je la sampai ke KL kot jam nye. agak laju bas tu gerak. lepas tol je laju dah bas tu gerak. sampai nak masuk bukit jalil pon jam lagi. sabar je.. ramai orang kat bukit jalil, tak pernah aku nampak orang ramai macam tu sekali( jakun an?)ahahha. lepas tu aku ke LRT (ramai org gak) sampai nak masuk LRT aku tak smpat nak melangkah,org tolak..bediri la aku sampai kat BTS.

sampai je kat pekeliling aku turun tangga.(pelik) mana bas smua? aku ingtkan tutup. tapi ramai je orang. (buat tak tau je) aku solat dulu. lepas tu jumpe kawan aku. dia kata."bas yang jam 5.30 pon tak sampai lagi" walla aku tiket kol 6.30 gerak pkul berapa?. rupanya bas banyak sangkut kat KARAK highway. lepas 1 jam lebih, baru aku naik bas. lalu kat karak highway, rupa2nya jam dari plaza tol karak. ramai yang tersadai keretanya kat tepi jalan. sampai jalan nak ke pahang dah jadi 1. sbb nak lagi satu dibuka kearah KL. first time aku tengok jam seteruk ini. takut gak aku. tapi pakcik yg bawak metrobus ni releks je.
.



macam2 dugaan aku arini. ape2 pon Alhamdulillah aku dah pon sampai jengka sekarang. nak mula kelas esok pagi. kerje dah settle. Alhamdulillah.

penat aku hari ni.

::wassalam::

5 comments:

syima_chokie's said...

huh =,=" tak pe yg penting slamat sampai tahniah..hihi

Nursyhuhadah Abd Jalal said...

hai...cptnya dh masuk blog...angah rase along br je sampai...hehehehehe

ARAJ said...

hehhe..biase la..pantes2..hehhehe...

tu lah.asal selamat je..tapi rase gak sengal2 nie..hmm..rehat je la..

sy!ka said...

cek pn same..nk loya je tekak..bus ni jln2..stop..dr ayer keroh sampai nilai..hua..

ARAJ said...

hahaha..yela..ramai nak balik an..takpe janji dah sampai dah pon an..

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa