Saturday, February 12, 2011

Balik kelas cari makan.



assalamualaikum.

apa kabar orang kampung??

gendang gendut tali kecapi. kenyang perut suka hati.
bila membicarakan tentang kenyang. pasti pelbagai mkanan yang tergambar dalam kepala hotak anda kan?

makanan sampingan yang aku suka makan...hmm aku sbnarnye tak minat mknan2 yang mahal2 (kdg2 boleh la nak masuk) aku suka mkan kuih. kuih ape? aku paling suke karipap sardin. ntah la. kalau ade makcik naik moto lalu. "pit,pit...pit...pit...pit....." aku mesti bekejar tahan makcik tu atau pon adik aku yang jadi mangsa menahan makcik tu. sekali bei mesti 2 3 henget untuk aku sorang je..muahahahaa..( melantak ke?) tak kot.. aku suka makan tu.. lepas tu aku suka makan pulut pangang.. paling best pulut panggang mersing kat tanjung, ( org mersing post ke jengke boleh?) hihihih...aku suke sangat. n ade sejarah dan kenangan yg tersndri. ha mmg kuih ni yg sllu aku cari.. first choice la kiranya...






pelik an??aku mmg llki mlyu terakhir, mngekalkn tradisi lma..hihihih

pernah datang muo??(muar) mesti tau pasal mee bandung an? thts my fevret la we. kalau balik an msti aku belasah satu. tapi satu je,,, aku tak boleh dgn seafood ni. tapi mee bandung ni aku bantai je..dah sedap an. tapi aku mmg suke sangat. pernah sekali sidia masakkan untuk aku mee bandung ...terimas3,,,sedap2.. hmm..bila diingat mase skrag nie aku nak balik johor je makan. sbb aku dah tak bape nak percaya nak makan kat luar dari johor. aku pernah mintak kat terganu aritu.. kene gelak ngn mak aku. sbb aku rase pon mee bandung tu manis..(apakah?) haiya, menyesal aku mintak. lepas3 tu aku dah tak mintak lagi mee bandung kat luar dari johor.

sedap nye..terliur aku...

tadi aku ade meeting, tapi panas je dengan somone nie..haish..sabar je la...

::wassalam::

9 comments:

iza zaty said...

hohoho. bngga jer seyhh dgr pulut panggang mrsg best. ohh, tapi xleh la nk g jengka. jauh ohh. hihi

iffizulkefli said...

heheeh karipap sardin...aku pon suka..
nk RM2 yerk bang.hehe

Unknown said...

makcik biase la..along pon dah lama tak makan tau..aritu balik kdai tu tak jual lagi..alangkah hampnya hati ini..hihihhihi....

ko nak gak ke iffi? tak dapat la aku nak pos..dtg kluang la..hehhehe...haish teringt pulak nak beli karipp sardin tu..hmmm

iza zaty said...

huhu. xpe2, nnti dtg lagi yer. jgn serik. ada je tiap2 ari kat sini. mmg naek muak sket lah kan asyk mkn.

iffizulkefli said...

heheh xpat post..t ko kawen wat la karipp sardin pon jadi la..aku tggu..hahahaah

Unknown said...

wah..belanja eah mkn nnt makcik..hihihih..

Unknown said...

ko sponsor boleh an??untuk mkn damai pon jadi lah..kuang3

iffizulkefli said...

aper..??
ko nak blnje..heheh
okey set..hahah

Unknown said...

hehe..boleh je nak blnje ko..tapi ko dtg jumpe aku la..boleh???hehhe...mby 4,5,6/3 aku dtg melaka...

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa