Sunday, February 06, 2011

Jalan Sakan

Assalamualaikum.

jom jalan2..hehehhe..
tajuk arini tak bermakna aku jalan kat sakan..hehhe.(tak lawak).

aku bangun awal pagi nie. aku smpat tido stgh jam je lepas subuh. lpas tu digegarkan oleh adik aku yang kecik skli(yg besar tu).. mak suruh pegi pasar tani. baru aku nak lelap balik(nak tambah 2 3 minit) bunyik mesej pulak. rupe2nye dari sidia..hehhehe..aku balas lpas tu bangun. dengan tak mandi, aku terus sarung bju sejuk dengan slua 3 quarter aku tu. pegi la aku dengan keadaan ke'blur'an+ngntuk. sampai aku pon tak tau nak beli ape mase tu.. adik aku je yang beli.cume yang aku ingat nak beli mknn kucing..lpas tu aku balik.

dalam pkul 11 aku dan ditemani kawan aku, munir. pegi terjah bandar kluang dengan niat nak cari mask la tapi. memandangkan bandar kluang tu mejoritinya yang berkulit putih yang berniaga. maka banyak lagi kedai yang tutup. adoi..kat mane aku nak cari. tapi takpe la bnyak lg tempat aku boleh cari.(niat nak cari mask terbatal). lepas tu aku jalan2 la tengok ape yang ade kat kluang tu.lepas tu aku jumpe kawan2 sekolah t6 aku. yang sedang bekerja (smntra tggu dapat result stpm ngn spm) aku sempat jumpe huda,halimaton, azeha, n ramai lagi.bgus2 kerja rajin2 ya korang. lpas zohor aku balik.

dah sampai kat rumah aku pon siap2 solat. aku pon terjah rumah mak andak aku. baru dapat sepupu baru..(ye ye yeye) aku pon pegi beli donat ngn roti sardin. sampai je rumah tu aku pon masuk n letak kuih tu kat situ. dengan sepantas kilat nye spupu aku menyambar dan bawak kedapur kuih tu. sambil tu aku tengok la baby baru tu..

ni dia baby tu...
.
.
.
.
.
.


eah silap......sory2
ni abg dia nama dia syauqi. misai dia nak perli aku agaknye..

ok bawah lagi.
.
.
.

ha ni dia comel ke idok puteri makdak aku? macam aku mse kecik(teringat mase zaman muda2) tiba2
nama dia blom di ketahui. maka aku pon suggest nor aqlina( dia kata pelik) or nor aqlini(sedap siket) ntah la..ape3 pon cepat2 la bg name ye..ehhehe..

dah balik rumah aku pon tunggu asar. lpas tu aku grak terjah felda ulu belitong. kali ni aku drive, dengan ditemani munir dan intan. gerak la aku kesana. dah sampai kat belitong ni aku bg tau la kat 2 sahabat aku ni. mana skolah aku dlu, mana tmpat aku main gelonsor mase skolah rendah.mana tempat aku jatuh kolam basah kuyup.(sempat lagi)..
yang sebenonye aku datang belitong ni pon nak tengok baby gak. baby sape? ha..itu yang kita nak tau nie.. okeh.. aku sampai dalam pkul 5 lbih slow je aku bawak. sampai2 je aku jumpe la...
.
.
.


ni cikgu aku mase skolah menengah dlu. hehhee..anak dia la yang aku nak tengok.cikgu ni dah pindah pasir gudang, sbb ikut suami dia.. tapi kampung dia kat belitong..
.
.
.
.

ha ni anak dia. nama dia adriana qaisara (betul tak eja nye cikgu?) dilahirkan pada 28.12.2010. nyenyak dia tido.hehhehe. Alhamdulillah 2 insan dilahirkan di dunia ini dgn selamat.

lepas tu aku berbual ngn cikgu, lama dah tak jumpe an. abis smua nama clasmate aku dia tanye kat mana sekarang. Alhamdulillah semua ok2. lpas cerita punye cerita jam pon dah 6 libeh. aku pon balik. semoga cikgu cepat sihat ye.

lepas aku tengok 2 baby arini, tak sabo2 nak ade baby sendri (gatal) hahaha.. tapi belajar bg habis dlu. simpan duit bagi banyak. baru boleh..

dah sampai rumah je aku baru teringat, "aku dah kene balik" aiseh. lpas maghrib je aku kemas2 la barang aku. macam biasa dengan kawan baik aku yang memuatkan barang2 nak balik..
.
.

bag ni la yg aku angkat. tu yang tough badan aku(cewah).
dan lepas kemas ni baru la aku on9. aku balik ni la aku rasa aku ni rajin nak buat keje.
smua aku sentuh kecuali calculus. takde mood nak study. so naik ni aku cuma sibuk dengan report. 8 report aku nak kne hantar. best an? aku berbangga menjadi student kejuruteraan awam. semoga aku makin rajin lpas nie.

hm aku rasa cuti ni sekejap je abis. rasa mcm baru semalam aku balik. cuti ni pon aku tak sempat nak jumpe sidia.aku pon tak rase dia nak jumpe aku mase nie. sbb bz kot. takpela lain kali ye.

esok aku balik sorang lagi sbb kawan aku tak jadi naik bas. so sblah aku kosong. esok aku akan berlepas pada jam 11.30 pg.

tadi aku dapat tau adik kawan aku xcident. tangan & kaki kiri kanan patah. leher retak, pendaarahan dalam otak. sekarang di hospital sultanah aminah JB. tak sedarkan diri. semoga semuanya ok..i hope so.

baru ni aku dapat call dari UiTM katenye pengarah nak jumpe selasa nie..=)

oke aku tinggalkan korang dengan video nie..

best dia nie. tengok la.. jemput3.aku jumpe mase terjah blog member aku.



::wassalam::



2 comments:

iza zaty said...

comel ouh baby2 tuhh. geram !

selamat smpai k. insyaallah.

Unknown said...

okeh insyaAllah...sampai dah...tu anak makdak..

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa