Saturday, May 15, 2010

MenGarUt....

mengarut.....hari-hari aku mengarut....

ape nak buat???ntah aku pon tak tau....


malam yang hening ini..inginku imbaukan kembali ape yang telah ku lakukan

sepanjang aku bernafas, sepanjang lidahku mngeluarkan kata2. sepanjang jantungku berdegup, sepanjang darahku mengalir,sepanjang mataku melihat keindahan,sepanjang telingaku mendengar, sepanjang masa ini berlalu.


Apakah aku masih mngunakan nikmat itu dgn sebaiknya???

adakah aku selamat di akhirat nanti??

apa yg aku bawak untuk mnghdap sang pencipta??

mengapa aku dijadikan didunia ini??

bila aku akan pergi meninggalkan penghuni dunia??


YaAllah...aku hambamu yang lemah,tidak berdaya menahan api nerakamu.

namun aku tidak layak untuk syurgamu.

kau berikanlah aku jalan yang terbaik.

jalan menuju Mu...

jalan keredhaan...

jalan yang lurus...


exam dah pon habis ahad yang lepas...

dah 6 hari aku duduk dirumah....

kurang sangat amalanku YaAllah...


YaAllah.ampunkan aku.

ampunkan ibubapaku

ampunkan adikberadikku.

ampunkan ahli keluargaku

ampunkan sanak saudaraku

ampunkan guru-guruku

ampunkan sahabat2ku

ampunkan kami YaAllah

Ampunkan dosa2 kami

Ampunkan kesilapan kami.....


tuhan kuatkan aku

lindungiku dari putus asa

jikaku harus mati

pertemukan aku dengan mu


kata2 cinta terucap indah

mengalir berzikir di kidung doaku

ampuni dosa dan hilaf

slama ini yatuhanku.

adakah syurga masih layak untuk kita??

muhasabah diri...

No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa