Sunday, May 16, 2010

malam.....

dah malam3 macam nie boring melanda diriku ini....wah.....
lpas maghrib tadi dah siap ape2 yg patut....aku men game jap....tak sampai 15 minit aku dah berhnti.aku ni bukan boleh men game lame2, cepat boring.

so lepas je isyak, aku pon capai kunci moto yg disangkutkan di dinding.
"mak along nak pegi rumah solleh".
"ok". mak aku membalas sambil matanye mengadap komputar riba. Aku klua menghidupkan moto kuningku yg mantol tu. broooommmm...haaaaaahh lega aku dapat klua selepas skian lama hujan menghalang perjlannku.tapi Alhamdulillah,hujan rahmat tu

"Assalamualaikum.....solleh.."sambil aku mematikan enjen moto.sempat lagi aku melihat gelagat kucing putih yg sedang bermain di tepi jalan, sementara solleh menunjukkan wajahnye...

"Hoi!!"..sergah solleh."ha nak ape malam2 buta nie?" ceh padahal baru pkul brapa.
"we jom g ngeteh, aku lapar la pulak".aku mengajak de makan kat lua...
"ok tggu jap aku nak mandi"

moto kuning aku dihidupkan sekali lagi....kali nie aku nak g ngetah...sampai la aku ngn solleh kat kedai cik rozi,

ketika aku nak tarik kerusi, untuk aku duduk. tiba2 aku terjumpa member aku.lama gak tak jumpe dia.

"we azwa sini ar...awat duduk sorang je tu...."aku memangil Azwa untuk duduk satu meja.
"we sebenarnye aku tak boleh masuk rumah nie we, aku tak tau mak aku g mana, dah jadi macam ape dah aku nie" azwa tiba2 meluahkan isi hatinye..habis dia cerita kami pon gelak..ape yg kelaka aku pon tak tau.

tiba2 de sruh aku belanja.takde maknenye.time2 macam nie aku tgh kedekut lagi dia mintak.ku seluk beg kecil ku. 10 ringgit je yg ade.masak aku kalau btul2 de suruh bayar.

broommm...honda wave putih pon berhenti kat belakang aku.
azwa pon bersuara."ha tu pon kawan aku, aku takde member, so aku ajak la dia tmankan aku"

dalam hati aku.."alhamdulillah, tak payah aku risau nak belanja, hahhhaha"
selepas dia melangkah pergi. hasan pun tiba untuk menambah lagi jumlah idea utuk berborak.
macam2 yg kami ceritakan.tentang sekolah,belajar,kawan, n macam2. jam menunjukkan 10.30 mlm. selepas aku bayar aku pon hantar solleh.dan terus pulang.

hah malam yg diisi begitu saja.. balik je aku trus on9...menanti si dia jika turut on9.
tiba2 dia muncul....sukenye hatiku.....n sampai skarng..dia masih ade..tak tido2..nak kacau lagi, aku takut....hahaha..bukan ape...de ade kelas esok....

hah...

assalamualaikum

No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa