Saturday, May 15, 2010

SeLaMaT HaRi GuRu........

hari2 kita sambut hari guru..tapi tau tak korang???
guru ni sbnarnye tungak utama dalam mmbntuk insan akan dtg????
mereka akan mencorak bgaimana kehidupan generasi akan dtg......

16 mei..tarikh keramat...sebut je 16 mei...org tau owh tu hari guru....

dikesempatan ini aku ingin mngucapakn selamat hari guru kepada semua cikgu,guru,ustazah,ustaz,teacher,lecturer di Malaysia.

terutamanya yg telah mendidik aku nie ha...dari tak tau ape3 tentang pelajaran..

first skali tentulah cikgu yg amat aku sygi...yg telah mendidik aku dari mula aku mngis..knal ape mak? ape itu abah?? mngjar aku tanpa penat..tahan je ngn kerenah aku....

cikgu yang paling aku hormati Harlina Bt Abdul Karim......mak aku sndri...
strusnye Abah Aku Abd Jalal b Isnen...mereka ni cikgu,sifu aku untuk berjaya

keh stusnye aku nak ucapkan cikgu yg mngjar aku kat sekolah..
dsbbkan aku tak pnah ade tadika so aku darjah 1 3 kali...hehhehe
kat sk lktp belitong....yg aku ingt je la eah
mak aku sndri, Cikgu Harlina(drjah 1, mase tu aku 5 taun)
cikgu Rafidah (drjh 1, mase tu aku 6 taun)
cikgu Noresah (gru klas darjah 1)
cikgu Maslizawati(drjh 2 & 3)
cikgu nizam(drjh 4) ingt lagi de marah aku...wahahhah
cikgu Zaiton(drjh 5)
dan cikgu3 lain..maaf ramai sngt...hihih

pastu darjah 6 aku pindah skolah
sk bandar t6
cikgu Ismadi(gru kelas drgh 6)
ha yg ni pon ramai
cikgu Sabariah,Cikgu Rohani, Cikgu Norazlin, ustazah Hafizah

pastu aku dah beso siket je la
aku skolah kat
SMK Bandar T6
Cikgu Jariah(tg 1)
Cikgu Shahrulbariah(tg 2)
cikgu Saref(tg 3)
cikgu Herdawati(tg4)
cikgu Asyeeq ( tg 5)

taklupe juga skolah agama
Ustazah Fatimah ( fardu ain) skng nie tak tau de kat mane....
Ustazah Rahila(darjah 1)
ha yg ni aku lupa ape tah name ustazah tu mase aku darjah 2..ok takpe
ustazah Anita (darjah 3)
ustazah Zuraidah( darjah 4)
ustazah Azmah (darjah 5)
ustaz Salleh (darjah 6)
ustaz Mazihan,uztazah Zaidah, ustazah Syarifah, Ustazah Zainon.....

last skali kpada Lecturer aku kat UiTM jengka Pahang....

Selamat hari Guru Kepada semua yg pernah mnjadi guru
tak kesah la kpda rakan3 ke adik ke....yg penting yg pernah mngjar...so dia adalah cikgu..
kpada bakal2 cikgu....Nur Farhana ye.....jd la pendidik yg berjaya mlahirkan sorg insan bukan sorg setan.....

Ilmu yg telah kau curahkan akan ku gunakan untuk mmbntuk diri mnjadi seorg insan yg berguna..aku memeohon restu dan berkat cikgu3 untuk aku lebih berjaya...untuk aku tabah mengharungi segala onak dan duri...

dirimu umpama lilin yg sngup membakar diri untuk mnerangi kegelapan
akan kubalas jasamu dgn ku buat kau tersenyum dgn kejayaan anak didikmu......

SELAMAT HARI GURU....

No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa