Saturday, May 29, 2010

BuMiKu dibasahi


pukul 5 tadi aku sebok ajak adik aku yang tengah khusyuk main game C&C. " de jom la g paso de".
dia kate nanti2. tak lama tu baru dia behenti main game tu, n de stju nak g pasar same2. seronok la aku nie an nak g. maklum lah dah lama aku tak g pasar kat t6 nie. sejak cuti sem aritu.

sampai je kat pasar boleh pulak ujan, dengan tak bawak payung ke hape ke, yang adik aku nie slumber dek je redah. aku pon follow je la...buat macam tak ujan an. jalan pon slow (org pegi pasar la katekan) tapi takpe la best gak main air hujan sambil2 nak membeli belah kat pasar tu. macam2 aku beli, mee rebus, tongkeng ayam, rangka ayam, nasi ambeng, ngn air tembikai susu...makan sakan la aku aritu. pastu pulak jumpa mak anak murid mak aku (pahamkan betul2), dapat pulak pisang, hala balik nak g moto jumpe pulak kak lili (akak yang same3 kje mase aku lpas spm) borak la jap, tak perasan baju dah basah kuyup dah tu, masih slumber lagi. dah abis borak, aku ngn adik aku pon pergi kat moto. elok, sampai je moto hujan pon berhenti, YaAllah, dugaan tu, sabar je,

ape2 pon hujan itu adalah rezeki yang Allah berikan kepada kita, (tu org kate hujan rahmat) ha ini lah rahmatnye, jngn pernah kita tanya kenapa hujan tu turun, tak payah la nak alih2 ujan sume tu, tu Allah nak bg rezeki, tanpa air hujan kering lah bumi, panas lah persekitaran. jadi bersyukurlah kita duduk di Malaysia nie ade air hujan....
wassalam...

No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa