Wednesday, June 02, 2010

Al-kisah 3 budak gelap....


ha ini dia...aku nak bawak satu crita yg dibincgkn mase aku ngeteh kat kdai tadi. perbualan 3 budak gelap (mase tu kitorg amik port kat tepi sbb tu gelap)..tengah bercerita mcm-mcm nie aku tertarik nak cita kat korang pasal kemalangan jalan raya. semenjak 10 menjak nie kat area tmpat aku ni ade je xcident. n paling terbaru smalam pg. kmlanagn antara moto dan lori balak. katanya hancus lebus budak yang bawak moto tu. ngeri aku. yang member aku ingtkan ade orang bersihkan ape kat jalan tu sambil pegang plastik sampah yg hitamtu.. rupa2nya dia kutip mayat member dia..teburai kot..mase tu den tgh tido so aku tak tau ape3. aku tau crta ni malam. n tadi aku baru tau cerita sebenarnye. YaAllah, mudah je Allah nak tarik nyawa kita n mnjadikan kmlngn yg macam ni slah stu sebab kematian. semoga kita dijauhkan daripada mati dalam keadaan mcm tu. n hari sblumnye ade gak kmalang antara ambulan dgn kreta. salah sorg drpada mreka maut kat tempat kejadian. ngeri aku dgr.tapi nak buat macam mane kan?? semua tu takdir.

lpas tu kitorg crita juga pasal duit. ketorg smua dapat pinjaman dgn nilai yang berbeza dan blajar di tempat yang berbeza suasana n kawasanya. tapi Alhamdulillah la kitorg nie bukan la ketgori boros. ade yang guna duit macam ape tah.. arini klua duit PT arini gak habis. apekejadahnye smua itu. mase sekarang dapat duit mmg la seronok tak ingt dunia. nanti nak bayar balik.mampus..mengis korang kat depan bank mintak pinjaman... ingt la we masa tak boleh diundur lagi. mane yang tak sedar lagi tu sedar la we.... adoiyai payah betul la.. aku nasihat taknak dgr. ade sorang tu hutang ptptn 12 ribu..tu tak kesah la.. ade yg lagi sorang ni hutang utp 56 ribu..we lubang mane nak korek nak cari duit.. kita mmg tak sedar skrng klu tak terkene.. so sndri mau ingt la....dah la aku malas nak membebel lagi....


kalau ade hujan duit...aku tak heran.,...

wassalam...



No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa