Thursday, June 10, 2010

Aku

Hari ini aku ingin menceritakan serba sedikit ape yang telah aku alami spnjang mnggu ini...dah 4 hari aku tak jengah blog nie. dan bnyak yang berlaku spanjang aku tak jengah blog nie..

pertama skali hari ahad....aku dan kawan aku, solleh.. telah mendaki gunung lambak...tak tggi mana pon...cuma 1.2km je...aku naik sampai puncak...masa ni aku sedar. mana bangsa kita ditempat2 macam nie..jarang skli aku jumpa. yang ramai hanyalah bangsa cina. dah mcm dia punya tempat dah aku tengok.. n ape yg boleh kita amik kat sini...aku perhatikan jika mereka berselisih..deorang akan bagi semanagt each other...even pnjat gunung...klu org kata,"alah ape la sangat setakat panjat gunung nak buat mcam tu".. ha mmg la klau korang pk macam tu...tapi pada aku smngat deorg tu ade..takkan jatuhkan bgsa sendri....tu lah kadang3 aku sedih gak tgok bngsa aku mcm nie...pemilik negara ni..tapi tak bersyukur....selain tu aku datang sini nak tgok jenis batu yg ade kat sni..dapat aku apply ilmu yg aku ade...aku jumpe macam3 bentuk...n aku jumpe batu yang aku nak tgok....akhirnya aku jumpa ditempat sendri...aku bangga jadi orang kluang...(kluangman)

cerita dua....majlis kawin jiran aku....aku rasa best sangat mase tu tengok orang kawin an...teringin+tak saba2 nak jadi mcm tu(blaja dlu)..hehehe...aku ditugaskan untuk round khemah...kalau tak cukup makann ke an....aku kne tambah(tapi bukan aku yang masak)
hm sekali lagi aku memerhati gelagat manusia..kat sini aku rasa best sangat, tengok budak berlari2..makcik bergurau,,si pakcik3 duduk ditepian lepas mngisi perut....aku suka suasana ni..mereka boleh bersatu untuk jadikan satu majlis....tapi knapa tidak yang lain???ade usaha untuk bersatu..tapi tak sekata....tak sejiwa...tapi ape3 pon....majlis nie best....

cerita 3...aku mnyendiri....aku sendri tanpa teman. aku sepi tanpa rakan..aku ambil masa ni untuk aku pikir ape yg akan terjadi pada aku akan datang, bila aku dah besar, bila aku nak ade istri...adakah aku akan berjaya jika aku terus hidup macam nie??aku rasa tak...kalau aku terus macam nie....aku ade kemahiran yg org lain takda...bukan untuk mmbnga diri..tapi sekdar renungan....jika kita tak guna klebihan yg kita ada...kekurangan kita akan menonjolkan diri sebagai wajah utama....tapi aku sedar siapa diriku ini...aku tau kemampuan aku,....dan aku redha..esok result klua...YaAllah aku ingin memhon kepadamu...kptusan yg terbaik untuk ku...kptusan yang boleh mmbuatkan ibubapaku tersenyum melihat aku...aku tak mahu mengcewkan mereka YaAllah...tapi jika itu tidak layak bagiku...kau kuatkan lah iman ku...kuatkankan kesabaranku...kuatkan semangatku....dan jangan kau palingkan aku untuk terus mencuba mendapatkan ilmuMu YaAllah.....

cerita 4...tempat memandu....baru tadi aku test memandu kereta kat jalan besar.....aku datang tadi mmg berbekalkan ilmu yg siket sngt...dah bnyak lupa...maklum lah taun lpas last aku bawak kreta...tak gila ke...lpastu aku tadi kne pangil...."no 52" aku pon g la...."ha ko masuk kreta no 14 buat 5 perkara" ate aku ni bukan ingat pon...so aku main bantai la...yg instructre tu takde pon...blur je..koje gile aku buat...haiya...pastu aku start je ejin...tak buat pon 5 pekara tu...ahahhahah....tak lama tu pakcik tu datang...."ha, dah buat 5 pekara?"..aku pon hanguk....hahahhah...memang keje gila..."ok masuk gear 1,2,3,4,5,4,3,2,1...oke bagus"...aku pon pelik...stakat masuk gear mmg la boleh....test bawak...adoi...aku dah lain macam...dia tak tnjuk pon jalanye...n tak bg sign pon...aiyo....lpas aku pusing kat situ...."ok awak g kat pintu pagar luar."aiya aku dah makin cuak...aku dah la tak penah bawak kat lua...adoi...aku redha je....aku pon bawak...n akhirnya 3 round aku pusing...bangga aku..pakcik tu puji...aku pon mcm nak tuka seat yg besar siket je...hihihihih...n ptang tu..lpas dah siap sume...ujan turun mencurah3 ke bandar t6...dan kitorg pon jadi....basah lencun lekus kuyup la...

ape3 pon amik iktibar ape yg berlaku...bukan senang nak jadi senang...n bukan susah nak jadi susah....so kalau nak berjaya..bnyak dugaanya....yeah

wassalam....

No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa