Friday, August 06, 2010

Hatiku terguris Lagi!!!!!

hati merupakan satu organ didalam badan....hati juga merupakan kawasan utama dimana Allah memandang sseorg insan tu pada hatinya....namun ape yang ingin ku khabarkan adalah.....Hatiku Terguris Lagi...knapa???aku terasa sangat....takpe la biakan ia rahsia....hm...

arini aku kelas macam biasa sampai pkul 12.....

aku kdg2 terasa sbb ape????
aku rasa aku tak boleh duduk di tempat cikgu aku duduk, mlainkan dengan kebenaran..
aku rasa aku tak boleh makan kat mana cikgu aku makan..aku rasa level tak sama
aku rasa aku tak boleh tgok cikgu aku muka masam or muram...tak snyum la senang crita..
aku rasa aku tak boleh pintas cikgu aku masa tengah jalan....
aku rasa aku tak boleh buat tu smua...
kalau aku buat rasa macam lain je...pelik...

tapi aku tgok budak skrg dah lain....
hatiku terguris lagi bila ada yg berani marah cikgu sndri
hatiku terguris lagi bila aku tau ade budak sagup tumbuk cikgu sndri
hatiku terguris lagi bila ada cikgu dipersalahkan dlam satu perkara walau tu bukan salah dia
hatiku terguris lagi bila student sangup libatkan mak bapak walaupn itu perkara kecik...

mesti korang tnye knpa aku buat pos nie walau pn bukan hari guru.....
hatiku terguris lagi dengan perkara nie....
hari ni bnyak perkara yg buat hati aku terasa...
hari ni juga aku rasa kelainan pada dri aku....

aku terasa bila ada masalah sosial berlaku

aku terasa bila ramai remaja yg takde arah tuju
aku terasa bila ramai remaja buang anak
aku terasa bila ramai remaja bergelumang dalam dosa
aku terasa bila org tak tutup aurat



mana agama mereka??
mana akhlak mereka??
mana perasaan malu mereka?
mana hilangnya org melayu yang dulunya pemalu??
sopan santunya??
ayu bila berbicara??
adakah itu sekadar lagu???
adakah itu satu mitos???


aku rasa makin lama makin pupus tu smua..
aku rasa barat berjaya menawan pemikiran remaja kita...
tapi knape kita biarkan???
kenapa??
adakah kita hamba kpada barat???
sedarlah putra putri islam malaysia...
bangunlah
buktikanlah yg ape aku katakan tadi silap.....
perbaiki dri...
hnya satu cara.

ISLAM
merupakan jalan penyelesaian.....
ISLAM
akan mengubah perkara ke arah kebenaran....
ISLAM
akan membuatkan kita berjaya....
ISLAM
akan memberikan kita cahaya yang tiada tandingannya...
ISLAM
akan bimbing kita menjadi insan yang bergelar juara....



wassalam.....

3 comments:

mR.sYaH said...

aku setuju man..

aku pun terguris gak..

tiba2 TERASA touching.. :(

~fiNdinG a VoiCe~ said...

perhaps, u guys can write something about this?! why it happens...do some research then...u must hav sumthin dat u want to kno right?!

ARAJ said...

ok....akan saya kaji..insyaAllah....

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa