Saturday, November 12, 2011

Malaysia Boleh....




Konti njen negara berarak masuk
pada majlis pembukaan di Stadium Gelora Sriwijaya, malam tadi.
Konti njen negara berarak masuk pada majlis pembukaan di Stadium Gelora Sriwijaya, malam tadi.
Atlit negara turun buru 45 emas hari ke-2

HARI ini adalah detik terbaik untuk atlit Malaysia tampil mengotakan janji ketika 45 pingat emas menjadi rebutan di dua lokasi - Jakarta dan Palembang dengan acara seperti karate, olahraga, renang dan menembak menjadi sandaran utama kontinjen negara. 

Di Jakarta, atlit negara akan memburu 19 emas dipertandingkan pada hari kedua manakala 26 menjadi tumpuan di Palembang ketika bersaing menentang 10 negara jiran lain termasuk tuan rumah, Indonesia.
Di Kolam Renang Jakabaring, ratu renang negara Khoo Cai Lin dilihat berpotensi menyumbang emas menerusi 200m gaya bebas wanita dan 4x100m rampaian wanita bersama Christina Loh, Marellyn Lammert dan Chan Kah Yan.
Pemenang pingat emas Sukan Komanwel, Nur Suryani Taibi dan Nur Ayuni Farhana Abdul Halim turut menjadi tumpuan sebagai penyumbang emas dalam acara menembak 50m air rifle 3 position wanita dengan atlit karate, Jamalliah Jamaluddin disebut prospek besar menyumbang emas pertama kontinjen negara. 

Dalam acara olahraga, pemegang rekod kebangsaan lontar peluru lelaki, Adi Alifuddin Hussin dan atlit 3,000m larian berhalangan wanita, Melinder Kaur dilabel bakal menuai pingat menerusi disiplin masing-masing. 


sumber (berita harian,12.11.2011)


Alhamdulillah dengan segak berpakaian baju melayu dan baju kurung atlit malaysia masuk ke stadium yang akan menjadi saksi perjuangan mereka...=) 


aku bukan minat sangat sukan nie tapi kalau ada pemain kita insyaAllah akan aku tgok..=) 


semoga berjaya semua..MALAYSIA BOLEH...walau ade suara2 sumbang,hiraukan mereka..=)



No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa