Monday, March 28, 2011

terpaku seketika

assalamualaikum.

dalam aku membuang masa kat facebook. tetiba aku tertengok org post video silat. so macam biase aku pon klik play la...tiba3 aku rasa mcam aku penah tau ini tempat dan situasi didalam video tu.

sah ni video silat cimande asli. ade 5 org dan salah seorangnye aku. wah macam tak percaya. seingt aku persembahan ni masa aku form 2. agak lama, takpercaya aku dapat tengok balik...tapi sape yang rakam tu aku tak tau..

dah alang3 aku crita la siket silat nie. Oke.

silat ni berasal dari indonesia yang dibawa ke malaysia sebagai salah satu seni mempertahankan diri. tok guru aku berasal dari muar dan mendapat didikan dari sana. silat ni ada langkah2 yang tertentu dan unik, kerana kesenian dan bunga yang pelbagai. dan gaya kesenian itu terpulang kepada pemainnya dan diatur oleh gerak yang sama. 2 haiwan sebagai sumber iaitu harimau dan monyet. aku lebih kepada harimau..=) ganas la konon...hehhehe

aku mula join group ni sbgai batch pertama ditempat aku. dan aku diantara 5 pertama. 3 lagi kawan aku dan sorang lagi adik lelaki aku.. hm aku belajar smpai la form5. dan persembahan yang pertama aku buat di bandar kluang. second aku buat persembahan masa hari kemerdekaan. depan YB..hihihih...

dah lama rasenye aku tinggal. silat pengantin je la yg ok..yg lain dah sumbang rasenye..lama tak practice..

oke ni ha video tu...selamat menonton..=)


4 comments:

@ Syima Raaif @ said...

wooo lame tak dtg sini..hehe lain dah blog..kemas cantik cool ^^

Unknown said...

hehhehe..terima kasih...smua idea dtg dari yg esa..=)....

teacher bonda said...

sy dh lm x bersilat. last bersilat tahun 1995...

Unknown said...

hehehhe...tu la...jom kita prctice...test power..hihih

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa