Sunday, November 07, 2010

BOla Bola Bola

assalamualaikum..

hari ini aku rase pelik. sebab ape? aku sebenarnye langsung tak minat bola. bila orang cerita pasal bola. pasukan pujaan ke hape ke. aku memang tak amik port. kalau orang tanye aku ape3 pasal bola. aku akan jawap "sory la we kalau nak cerita bola, jangan ngn aku. kau silap orang". aku ingat lagi masa form 3. aku kene pangil dengan cikgu untuk ujian lisan. mase tu musim fifa worldcup 2006.cikgu aku pulak nak bukak cerita pasal bola. aku tergelak mase tu. hehehehe.. sory la cikgu saye tak tengok bola. cikgu aku pon pelik mase tu aku tak minat bola. lepas tu dia tuka topik lain. kepada cikgu miszalin. ingat lagi saye cerita pasal ape??. nak gelak rasenye bila di ingatkan balik.

aku tak minat bola bukan ape.. aku tak suka cara orang yang tengok tu. disebabkan satu bola diorang boleh gaduh. walaupon pada mula hanya nak main3 tapi bila dah lawan boleh jadi gaduh. lagi satu disebabkan bola sangup berjaga. sangup datang awal ke stadium sangup lupekan bende lain. cuba kalau solat? cube datang masjid awal. cube bangun malam kita qiamulail. bende yang dah kita tahu berjaga malam nak qiam mencari malam lailatul qadar akan mendapat ganjaran pahala yang besar. jika dibandingkan kita berjaga malam untuk bola... its nothing...

mungkin aku boleh cakap mcm nie sebab aku tak minat bola.. tapi ini teguran untuk kita muhasabah diri. tq.
malam ni gak aku tgok member aku main pes2010. awal3 dlu aku pon tak amik port. tapi aku dah try dah main. rase macam best. sekarang ni aku pon tgh di installkan ke dalam laptop aku..ahahahhaha... tapi lama mane tu aku tak tau la.sebab aku kalau main game cepat boring. ade skali tu aku install sniper main tak sampai 2 jam..aku uninstall balik...hahha..pelik tak??kalau tak takpe la.
kalau nak main boleh..jangan abaikan bende yang wajib. main dengan sekadarnya. =)

wassalam

No comments:

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa