Tuesday, May 19, 2009

PlKn in memorise.....kumpulan 2 siri 6 2009

Khamis 19mac pada jam 0900pg.ketika hujan turun dengan segan silunya. Aku berkumpul di dataran tasik kluang untuk lapor diri bagi mengikuti program khidmat Negara. Seterusnya aku naik bas dan pada jam 1030 kami dengan kekuatan 15 org trmasuk cg rasyid dan driver bas pon bertolak ke kem titian bintangor rembau negeri Sembilan.
perasaan yg gmbira bertukar menjadi sedih sbb prut kosong. lpas dah isi perut yang ngada2 berbunyi je aku pn g la surau... dah amik air smbhyang tiba2 ade skumpulan dari kluang gak tp bas yang lain, masuk surau. aku pn tunggu la budak2 ni...salah sorg dri mereka yg brnama malik tanye....“ Abang, abang nak jadi imam ke??” dengan slumbernye de pangil aku abg, adui deorang ingat aku nie dantra jurulatih kat sini...aku pn ye kan aje la.... mase pndaftan la bru deorg tau yg aku ni pn platih gak.... mcm tu la ari pr1..hari 2,3 n ari ke 4 prgramnya hnyalah mkn tido 2... hari Isnin pn tiba...maka bermulalah latihan ku kat sini.tiba2 aku d trik dngn slumbernye untuk lead kat dpn untuk pt pagi.masa tu tuhan je yg tau prasaan aku. lpas sarapan pg pulak aku masuk ke kelas CB,mula2 tu masuk klas masing smua senyap je... dah ada aktiviti bru aku tau dan aku rasa CB aku la yang pling riuh dan huruhara.

Pada petang hari isnin, pemilihan untuk penyandang pangkat dibuat dan aku diantara yang dicalonkan. Tapisan dan ujian dijalankan seramai 30 org calon diuji. Alhamdulillah akhirnya saya diberikan kepercayaan untuk memegang pangkat penghulu. Seterusnya hari pembukaan dan pemakaian pangkat.

Hm sekarang nie jom kita lihat gambar2 yang dapat saya kongsikan untuk tatapan bersama….chek this out….
dah la takpayah cita lg kta tngok gmbar2 aku n klu nak komen2 la.





hm ni la cerita...namun Plkn memang best cuma kita perlu berfikiran positif "knapa stiap perkara tu berlaku" kpada yang blum masuk Plkn ni join la krana banyak input2 yg di sediakan kita cuma tadah dan ambil....hm atas sebab2 ingin melanjutkan pelajaran aku terpaksa tamatkan latihan lebih awal...berat hati untuk mningalkan kem titian bintangor...namun untuk masa depan kuringankan jua...hihihihih jiwang ar pulak.....pada 9.05.09 hari terakhir aku disini....hm taksangka plak aku ramai yg tak kasi aku blik...aku cuma bleh menyedapkn hati deorng dgn kata2 yg best..hahahahah insyaAllah jika takde ape2 arah melintang aku aka kmbali mase pasingout....k wira wirawati tngu aku...hahahhaha...k wassalam

1 comment:

Arnis said...

wah,
menarik3
lain kali tulis la panjang sikit,
artikel ni prndek sangatla ;P
btw,
keep up the good work ;)

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa