Thursday, May 21, 2009

Masalah remaja skarang....

pada hari ini aku nak meluahkan perasaan jap..hm sbagai remaja pada zaman skarang ni aku rasa bnyak perkara yang telah menjauhkan kita daripada membuat amal kebaikan...
masalah sosial berleluasa...bersepah bagaikan boleh buat pasar longok...sedih la aku..
kdg2 aku terfikir apa yg kita dapat jika merempit,pergaulan bebas,vandalisma dan lain2..sehingakan org yang tidak bersalah menjadi mangsa sprti yang berlaku skarang...
sememngnya ia mendapat kepuasan sbgai remaja yang berdarah panas...tetapi kepuasan itu hanyalah seketika atau semasa kita melakukan aktiviti tu....dan seterusnya mengundang bhaya yang mengelapkan masa depan kita...bukankah lebih baik kita beramal dan membuat kebaikan kepuasan akan terus kita rasai malah menjamin masa depan dengan sentiasa menuntut ilmu...seterusnya berbakti kepada masyarakat....wahai remaja yang bakal menjadi barisan utama negara...bangkitlah dan insaflah kita kosongkan pusat2 pemulihan akhlak,penjara,serenti.kita penuhkan u atau kolej2 di malaysia ni...
aku pon nak menyeru kpada perempit2 negara yang kononya hebat tu...aku cabar korang g masuk GP ke ape ke...takpyahlah nak tunjuk kejantanan d tmpat yg salah sampai nak mengorbankan diri...malang tidak berbau...atau pon wat la aktiviti yang brfaedah. kpada yang sudah mewujudkan klab2 tu orgnise la aktiviti yg membantu polis jngn pulak nak mlawan polis....pk la jika rumah korang kene pecah masuk ke cari polis gak...takdenye nak pangil bomba ke nak wat laporan kat hospital...apekehe...
fikir2kanlah korang dah besar panjang otak pon pandai nak guna....

hm...rase2 ape yang perlu kita buat kat remaja2 skarang agar kembali ke pangkal jalan..???? coment3

1 comment:

Arnis said...

hmmm..
care nk ubah perangai remaja yg semakin menjadi2 ???...
aq cadangkan suruh diorang pegi PLKN
Mesti berubah ckit la ;P
hahahahahaha

anda juga ingin tahu ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Masa